Photo: Shutterstock

Nový výzkum totiž odhalil potraviny, které pomáhají chránit před třemi hlavními zloději zraku spojené se stárnutím:

Glaukom

Pouze jednou za měsíc kapusta či listová zelenina nebo víc než dvakrát do měsíce mrkev dokázaly snížit riziko zeleného zákalu o víc než 60 % podle studie odborníků z Kalifornské univerzity na 1000 ženách. Vědci se domnívají, že vysoké dávky vitaminu A a jiných antioxidantů, obsažených v této zelenině, pomáhají chránit důležité buňky v optickém nervu.

Šedý zákal

Dospělí, kteří pravidelně pijí pomerančový džus a zároveň denně jedí stravu bohatou na vitamin C, jako třeba červené a bílé papriky, rajčata a brokolici, mají podle nové australské studie o 45 % nižší pravděpodobnost, že se u nich rozvine šedý zákal. Vitamin C pomáhá působit proti světlu a teplu, zakalujícím čočky.

Makulární degenerace

Pojídání ovesných vloček a obilnin s vlákninou může asi o 39 % snížit riziko makulární degenerace. Složité karbohydráty totiž brání tomu, aby se rozkolísávaly hladiny cukru. To poškozuje jemné buňky na středu sítnice.

 

50
Líbil se Vám článek?Hlasujte pro něj!

Nejoblíbenější v kategorii Zdraví

  1. Naděje pro nemocné Alzheimerovou chorobou
  2. Kopřivy - poklad nebo plevel?
  3. Kvalitu spánku máte ve svých rukou

Více z kategorie Rady a tipy

Přidat příspěvek

Jméno*
Email*
Příspěvek*