Zpevněte své kosti!
Vitamín D a vápník je základ. Jenže navíc byste ještě měli snížit příjem uhlovodanů a přidat více ovoce a zeleniny

Jistě jste už slyšeli, že pro zdravé a pevné kosti byste měli jíst hodně vitaminu D a vápníku. Podle nejnovějších výzkumů je ale překvapivě stejně tak nutná další úprava jídelníčku: snížit příjem uhlovodanů a přidat víc ovoce a zeleniny.
Je to otázka chemie.
Při trávení uhlovodanů se prostředí ve střevech stane mírně kyselejší, což je podle Bess Dawsonové-Hughesové z americké Tuftsovy univerzity jádro problému, protože právě vlivem kyselosti se uvolňuje vápník z kostí.
Naopak ovoce a zelenina vytvářejí ve vnitřnostech zásadité prostředí, které je pro kostru příznivé.
Běžný jídelníček bývá spíš kyselejší, což není dobře hlavně u starších lidí, jejichž ledviny nedokážou odbourat tak rychle kyselé sloučeniny.
Výsledky studie potvrdily, že zásaditý doplněk stravy snížil o 20 procent množství vápníku, které účastníci testu vyloučili.
Podobně jako zásaditý přípravek použitý při pokusu vám poslouží upravený jídelníček.
Klíčové je jíst dvojitou porci ovoce a zeleniny s každým jídlem, a naopak nanejvýš jen dvakrát denně uhlovodany, jako chleba, obiloviny a těstoviny.
|
| |||||
1 Příspěvků |
| Josef Semotán - 24 listopadu 2011 ,16:21 Docela jste mi zregenerovali mé myšlení.Děkuji Vám,přátelé. |
Přidat příspěvek
| Jméno* | |
| Email* | |
| Příspěvek* | |


Sdílet









